Dessa allmänna villkor gäller för kunder som har en giltig organisationsnummer och gör en beställning via webbplatsen, telefon, e-post eller annan väg. När du köper något ingås en överenskommelse mellan dig och Zillion Box AB med organisationsnummer 556797-4372. För att handla från oss måste du vara över 18 år och ha ett registrerat företag.
Priserna som anges på zillionbox.se är exklusive moms. En momsavgift på 25% tillkommer på priset och fraktavgiften beräknas och anges i kassan. För mer information om aktuella fraktavgifter kan du se avsnittet "Frakt och leverans" längre ner på sidan. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna när som helst utan förvarning på grund av eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar eller färgavvikelser. Vi förbehåller oss även rätten att korrigera eventuella prisfel före eller efter behandling av beställningen. Om du mottar en defekt eller felaktig produkt ber vi dig att omedelbart kontakta oss. Observera att priserna kan ändras när som helst utan förvarning.
För att handla på zillionbox.se måste du vara minst 18 år gammal enligt svensk lag. Zillion Box AB tillåter inte personer under 18 år att göra kreditköp, men minderåriga kan göra köp med målsmanens tillstånd. För att göra ett köp på webbplatsen måste kunden godkänna de allmänna villkoren. Genom att godkänna villkoren förbinder sig kunden att acceptera dem i sin helhet och att godkänna hanteringen av personuppgifter och cookies. Ett avtal om köp ingås när Zillionbox skickar en orderbekräftelse via mail till den e-postadress som kunden har angivit vid beställning. Kunden bör spara orderbekräftelsen för framtida kontakt med kundservice eller liknande. Alla priser på webbplatsen anges huvudsakligen exklusive moms och i svenska kronor (SEK). Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat om och när de förekommer. Kampanjpriser gäller under en begränsad tid eller så länge lagret räcker. Zillion Box förbehåller sig rätten att ändra priser, avsluta försäljning och korrigera eventuella skriv- och faktafel på sin webbplats, i e-post, på sociala medier eller i annonser. Faktafel kan inkludera prisfel, produktbilder, beskrivningar och felaktiga lagersaldon.
Efter en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. Skulle det hända att det uteblir eller att informationen inte skulle stämma överens med er beställning, kontakta vänligen då oss strax efter att din beställning har lagts. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du hittar fullständig kontaktinformation under kontakt, samt övrig information.
När en kund gör ett köp hos Zillion Box AB eller på zillionbox.se, är det deras ansvar att lämna korrekta och fullständiga personuppgifter och företagsuppgifter vid köptillfället. Dessa uppgifter kan omfatta namn, adress, kontaktuppgifter, betalningsinformation och andra relevanta detaljer för köpet.
Det är viktigt för kunden att se till att alla uppgifter som de lämnar är korrekta eftersom det kan påverka leveransen av produkter eller tjänster. Om uppgifterna är felaktiga eller ofullständiga kan det leda till förseningar eller problem med leveransen, och kunden kan också bli ansvarig för eventuella extra kostnader som uppstår på grund av felaktiga uppgifter.
Därför är det alltid klokt för kunder att dubbelkolla alla uppgifter innan de slutför ett köp för att se till att allt är korrekt och uppdaterat.
Leveranser sker vanligtvis via transportbolag. Transportbolagen erbjuder vanligtvis leverans till den angivna adressen som anges vid beställning. Det är dock viktigt att notera att leveranser vanligtvis inte inkluderar bärhjälp, vilket innebär att leverantören eller kuriren inte hjälper till med att bära varorna från fordonet till mottagarens specifika plats, såsom in i en byggnad eller till en specifik plats i en lokal.
Om bärhjälp önskas, är det nödvändigt att specificera detta vid beställning och eventuellt betala extra för denna tjänst. Detta kan variera mellan olika transportbolag och länder, så det är alltid viktigt att kontrollera leveranspolicyer och -alternativ med det specifika transportbolaget för att få den mest aktuella informationen.
Vi påminner om att det är kundens ansvar att ge en korrekt och fullständig leveransadress vid beställning. Kunden är också ansvarig för att tillhandahålla rätt kontaktperson och kontaktinformation, för att undvika eventuella förseningar eller misslyckanden i leveransen som kan medföra mer kostnad.
Leveranstid
Produkter levereras normalt inom den tidsperiod som kan specificeras i din ordererkännande, alternativt i annan kommunikation (telefon, e-post osv.). Produkter som vi har i lager levereras vanligtvis inom några arbetsdagar. Beställningsvaror och skräddarsydda möbler har en leveranstid mellan 2 till 8 veckor, kontakta oss gärna för mer information. Leverans sker normalt på vardagar mellan 08:00 - 17:00 till port, grind eller uppfart. Observera att den angivna leveranstiden på webbplatsen är preliminär. Ni som kund kommer att bli meddelad per telefon av transportföretaget några dagar före leverans för ytterligare information om leveransdatum och tid. Du tilldelas sedan ett tidsintervall (inte exakt tid). Vi förbehåller oss rätten till eventuella leveransförseningar som kan uppstå, särskilt vid specialbeställningar. Vid eventuella ändringar och leverans kommer ni att kontaktas av Zillion Box.
Leveranssätt
Vid leverans av mindre paket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud. Försändelsen skall hämtas av kund ut från ombud inom den angivna tiden. Ni som kund kommer att bli tilldelade en avisering om var och när paketet skall hämtas. Vid utebliven upphämtning av försändelsen äger Zillion Box rätten att debitera kunden för eventuella uppkomna kostnader och fakturaavgift för varor som inte har blivit uthämtad av kund.
Leveransadress
Vi levererar godset till angiven leveransadress. Vid en önskemål om annan leversadress måste ni kontakta vår kundservice via e-post eller telefon för en eventuell ändring.
Transportansvar
Zillion Box ansvarar inte för eventuella skador eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden står även som ansvarig för varan under eventuell retur. Zillion Box avsäger sig ifrån eventuella transportskador. Ansvaret har övergått på köparen efter att varan har lämnat vårt lager därför är det viktigt att kontrollerar det levererade godset vid leveranstillfället. Eventuella transportskador anmäls omgående till transportbolaget. (senast fem dagar efter mottagandet). Den angivna tiden är ungefärlig och inte bindande.
Zillion Box erbjuder uppbärning och montering av varor mot pristillägg som ligger utanför ordinarie prissättning. Tjänsten anses ha förbrukats när varan har levererats och mottagits av beställaren.
Betalmetod
Zillion Box har flera betalningsalternativ tillgängliga för sina kunder, vilka specificeras både i kassan och på deras webbplats. I enlighet med överenskommelse har Zillion Box rätt att debitera kunden vid beställningstillfället, förutom när leasing eller annan avtalad betalningsform används.
Bankkort eller kreditkort
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Faktura
Vid användning av fakturabetalning i samarbete med Svea Ekonomi AB gäller vissa krav för kunder. För att kunna använda detta betalningsalternativ måste kunden ha ett organisationsnummer, vara över 18 år, och vara ett registrerat företag i Sverige utan betalningsanmärkningar. Zillion Box AB överlåter alla fakturor till Svea Ekonomi AB, och en kreditprövning kommer att utföras efter att kunduppgifterna har lämnats i kassan. Ibland kan en kreditupplysning behöva tas. Om betalningen uteblir kommer fakturan att överlämnas till inkasso.
Delbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB har ni möjlighet att teckna ett avtal för kontokredit, vilket gör det möjligt för dig att delbetala eller leasa ditt köp. Vid kassan kan du välja den kampanjperiod som passar dig bäst. Du har också möjlighet att när som helst betala hela beloppet innan förfallodatumet. För att genomföra en vanlig kreditprövning kommer företagsuppgifter att efterfrågas, och i vissa fall kan detta innebära att en kreditupplysning tas. Om en kreditupplysning görs kommer du att få en kopia av den skickad till dig. Vid eventuella frågor kan du ringa 08 - 514 931 13 för mer information.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Vi erbjuder en ettårig fabriksgaranti för alla våra produkter, förutsatt att inga ändringar har gjorts på varan som kan påverka dess utseende eller funktion. Garantin täcker endast defekter som uppstår på grund av ursprungliga tillverkningsfel. En giltig faktura fungerar som garantibevis. Observera att våra produkter är endast avsedda för offentlig användning. Garantin gäller inte om produkterna används på annat sätt än avsett.
Vi säljer endast till företagskunder, och därför gäller inte ångerrätt eller öppet köp vid köp av varor från Zillion Box. Det är viktigt att våra företagskunder noga överväger sina inköp innan de genomför köpet, eftersom köpet blir slutgiltigt och det inte finns någon möjlighet att returnera varorna eller få pengarna tillbaka om man ångrar sig eller inte är nöjd med produkterna.
Om du upptäcker något fel på din vara, vänligen gör en reklamation via vår hemsida så snart som möjligt. Detta hjälper oss att bedöma ditt fall på bästa sätt möjligt. Vi kommer att ta kontakt med dig så fort som möjligt för eventuella åtgärder. Vänligen observera att Zillion Box har rätt att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig eller om felet beror på felaktigt handhavande.
Ansvarsfriskrivning från Zillion box: Vi kan inte hållas ansvariga för brott mot villkoren som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning eller arbetskonflikter, oavsett om de involverar våra anställda eller inte.
Produktbilder: Observera att tonala skillnader kan förekomma mellan det visuella innehållet i produktbilderna och de optiska bilderna som uppfattas av ögat när du tittar på en webbsida via en mobil- eller datorskärm.